Kuidas planeerida firmaüritus purjekal: tarkadele ja tegijatele
“Firmaüritus purjekal? Kas tõesti?”
Jah, täpselt nii. Kui kontoriseinad on juba kümnendat kevadet samad ja bowlinguauke teate peast, siis on aeg raputada tolm maha ning tõsta purjed. Firmaüritus purjekal ei ole lihtsalt tuul juustes ja Prosecco – see on strateegiline otsus. Võimas sümbioos elamusest, tiimitundest ja brändingust.
Kui sa nüüd mõtled, et “see kõlab ägedalt, aga kus kohast pihta hakata?”, siis loe edasi. Me paneme paika kindla tegevuskava, mis viib sind Exceli tabelist otse päikeseloojangusse.
1. Sea eesmärk – miks te üldse purjetate?
Kõik algab eesmärgist.
Kas see on:
- Meeskonnatunde tugevdamine (nt kvartali kokkuvõtte tähistamine)?
- Partnerite või klientide võõrustamine eksklusiivses õhkkonnas?
- Brändikuvandi tugevdamine (PR- või influencer-sündmus)?
Selge fookus aitab hiljem langetada lihtsamini otsuseid programmi, aluse tüübi ja isegi muusika valiku osas. Kui eesmärk on näiteks inspireerida tiimi ja soodustada suhtlemist, võib purjekas olla ideaalne vaikne keskkond. Kui aga eesmärk on tähistada ja tähistada suurelt – siis räägime juba peolaevast.

2. Õige alus – purjekas või peolaev?
Purjekad ei ole ühesugused – täpselt nagu firmadki. Mõni tiim hindab vaikset kulgemist, teised tahavad DJ-d ja tantsupõrandat. Õnneks on Sailing.ee valikus mõlemat.
- Sailing.ee pakub erinevaid jahte väiksematele tiimidele (kuni 36 inimest), ideaalne neile, kes hindavad vaikust, looduslähedust ja kvaliteetset teenust. Purjekatel on professionaalne meeskond, võimalus lisada catering ja nautida Tallinna lahe ilu otse tekilt.
- Kui soovid midagi suuremat ja säravamat, siis Mojito.ee peolaev on täpselt see, mida sa vajad. Mojito mahutab kuni 100 külalist ning on sisustatud nagu liikuv lounge: DJ-nurk, baar ja lausa kaks korrust elamusi. Ideaalne suurematele kollektiividele, afterwork vibe’iga või suvisele firmafestivalile.
3. Aeg ja ilm – Eesti suvi ei ole Bali
Kuidas vältida ebameeldivaid üllatusi?
Ideaalne aeg firmaürituseks purjekal:
- Mai lõpp – augusti keskpaik
- Nädalapäevad: neljapäevad ja reedeti pärast tööd (afterwork vibe)
- Kellaajad: 17.00–21.00 (päikeseloojang!) või lõunased sõidud koos brunch’iga
Mida kontrollida enne broneerimist – ja kuidas on see lahendatud:
Kuupäeva paindlikkus:
Broneerimisel on võimalik eelnevalt kokku leppida varukuupäev või kokkuleppeline ümberplaneerimine ilma lisatasuta, juhul kui ilm on ebamugav või ohtlik. Eriti soovituslik suurematele üritustele.
Vihmakaitse:
Mojito peolaeva tekk on osaliselt kaetud ning sobib ka vihmase ilma korral. Vajadusel saab osa sündmusest viia siseruumi.
Sailing.ee jahid on avatud tekiga, kuid vajadusel varustatakse külalisi vihmakeepide või pleedidega. Väikese vihma puhul saab sõitu siiski teostada, tormi korral mitte.
Tühistamistingimused halva ilma korral:
Kui ilm ei võimalda ohutut väljumist, pakuvad nii Mojito.ee kui Sailing.ee paindlikku tühistamis- või kuupäevamuutmise võimalust. Tormi või tugeva tuule puhul pakume Teile uut sobivat aega või ebasobivuse korral 100% raha tagasi garantiid.

4. Programm – midagi enamat kui ainult ilma nautimine
Paljas sõit ei jää inimestele meelde. Aga kui lisad veidi sisu, muutub kogemus täielikuks:
Ideed programmiliseks lisaväärtuseks:
- Kapteni tervitus või mini-meretund (eriti kui tiim pole varem purjetanud)
- Lõbusad firmateemalised viktoriinid (auhindadega!)
- DJ või akustiline muusik
- Foto- või videonurk: professionaalne fotograaf või töötuba
Pro tip: Firmaüritus purjekal on suurepärane võimalus teha sisuturundust – lase luua mini-video recap, mida hiljem ettevõtte sotsiaalmeedias kasutada.
5. Toit ja jook – ei pea olema tippkokk pardal, aga võiks olla maitsekas
Kõik me teame, et näljane kolleeg ei ole rõõmus kolleeg. Firmaüritus purjekal ei pea tähendama neljakäigulist gurmeeõhtusööki, aga vähemalt:
- Kvaliteetne finger food – näiteks caviar.ee catering Mojito või purjeka pardal
- Joogimenüü – prosecco, käsitööõlu, alkoholivabad kokteilid (Sina ütled, meie korraldame)
- Vesi, vesi, vesi – eriti kui päike paistab ja vein voolab
6. Logistika – “Kas kõik saavad sadamasse!”
Mõtle läbi osalejate kogemus algusest lõpuni:
- Kas kõik saavad sadamasse? (või tellida ühine transport?)
- Kas riietusjuhised on saadetud? (mugavad jalanõud, kihiline riietus)
- Kas keegi tiimis vajab merehaigusevastast ravimit?
Nii Sailing.ee kui Mojito.ee meeskonnad on kogenud ja abivalmid, aga korraldaja ülesanne on osalejatele õigel ajal vajalik info edastada.
7. Brändielamus – räägitakse veel kaua pärast
Sõit ise on juba vau, aga detailid loovad legendi:
- Firmalogo Mojito pardal (nt lippudena)
- Bränditud joogiklaasid või joogikaardid
- Foto- ja videopakett
- #firmaürituspurjekal sotsiaalmeedias
Mõtle sellele kui PR-sündmusele, mitte lihtsalt “suvepäevale”. Kui kõik on läbimõeldud, jääb mulje professionaalne ja wow.
Tõmba käima – purjekas või peolaev, sina otsustad
🎯 Kui otsid vaikset, privaatset ja elamuslikku seiklust oma tiimiga:
👉 www.sailing.ee – professionaalsed jahisõidud kuni 36 inimesele
🎉 Kui sul on suurem seltskond ja soovid tõelist peomeeleolu merel:
👉 www.mojito.ee – eksklusiivne peolaev kuni 100 inimesele DJ, baari ja valguslahendustega